Celkem:
členů4387
aut787
témat1373
příspěvků19565

Nejbližší sraz
Členové on-line (0)
Chat OnLine: 0 členů

 

Nejste přihlášen. Přihlašte se prosím vpravo nahoře, nebo se zaregistrujte.

Zpět

Recenze II.
sluník
Příspěvků: 1105



30.09.2010 23:14:05
Po delší době jakési stagnace oživují současný automobilový trh opravdové lahůdky, které zvýší adrenalin v krvi každému motoristovi. Jednou z nich je také Nissan 350Z.

Zvyknete si na něj během několika minut a za pár hodin bez něj nebudete moci žít. Před usednutím za volant sportovního Nissanu 350Z vás proto varujeme. Svezte se maximálně jednu hodinu a potom, pokud si ho nebudete chtít koupit, ho urychleně vraťte a zapomeňte. Při delším setkání a zejména používání na hranici možností se vám nejnovější „zetko“ dostane pod kůži a vzpomínek na něj se už nikdy nezbavíte. Ty vás pak budou pronásledovat jako noční můry. Vlastně se divíme, že ještě nebyl zařazen na seznam zakázaných drog a návykových látek.
Před uvedením na evropský trh se nástupce slavných „Z-cars“, jejichž úspěšnou kariéru odstartoval dnes již kultovní model Datsun 240Z, objevil nejdříve v Japonsku, kde se prodává pod tradičním jménem Fairlady, a Severní Americe. Na těchto trzích posbíral řadu ocenění, a tak jsme byli zvědavi, co si nové „zetko“ připravilo pro evropskou klientelu. Proto jsme se na Nissan 350Z s bohatší výbavou Pack hodně těšili.

Interiér nepostrádá ani značnou dávku elegance – jednoduché věci často bývají pěkné.

Vidlicový šestiválec dosahuje i bez použití turbodmychadla úctyhodných výkonů. Zvukový projev je také mimořádný.
Modrá krev
Již první pohled na modrou dvoumístnou karoserii prozrazuje, že stojíme před výjimečným automobilem. Měkké křivky se zde snoubí s ostrými hranami a vytvářejí vyvážený celek. Uhlazené linie doplňuje několik výrazných maličkostí: robustní hliníkové dveřní kliky, svisle situované xenonové světlomety, které by podle našeho mínění potřebovaly větší účinnost i nastavení, maska s mohutným otvorem pro přívod chladicího vzduchu, emblém s písmenem „Z“ na předních blatnících a dvojice koncovek výfuku. Linie střechy se rychle zvedá, aby posléze stejně razantně klesala k zádi. Vytváří tak téměř trojúhelníkový tvar kabiny, kterým se prezentoval přímý předchůdce nové řady model 300ZX. Vystouplé okraje blatníků zvýrazňují dynamiku vozu.
Sportovní nálada vládne také v interiéru. Jednoduché tvary jsou zejména účelné, ale svou střídmostí také svébytné. Nerozptylují vás žádné „zkrášlovače“ a můžete se plně věnovat řízení. Že sedíte ve výkonném sportovním automobilu, vám stále připomíná výrazný kruhový otáčkoměr situovaný doprostřed přístrojové desky. Ta je upevněna na sloupku řízení, takže se při seřizování polohy volantu (pouze výškově) pohybuje také s ní. Toto řešení zajišťuje optimální přehlednost všech přístrojů.
Vzpomínkou na předchůdce současného „zetka“, model 240Z, je trojice malých kruhových ukazatelů na vrcholu středového panelu, které jsou natočeny směrem k řidiči. Ukazují napětí akumulátoru, tlak oleje a údaje z palubního počítače. Po usednutí za volant nás překvapil dostatek prostoru, jenž byl kolem nás. Nízko položené elektricky stavitelné a kůží potažené sedadlo řidiče má výborné boční vedení (v oblasti ramen a stehen je vynikající) a zajišťuje dobrou stabilitu v zatáčkách. Není přitom příliš tvrdé a ani po delší jízdě se nebudete cítit unaveni. Anatomické sedadlo spolujezdce je o něco pohodlnější a chybí mu profilování například právě u stehen. Umístění všech ovladačů včetně velmi krátké řadicí páky je v dosahu řidiče. Na středovém tunelu a za oběma sedadly je několik uzavíratelných schránek.
Provedení plastových dílů interiéru je spíše uspokojivé, přičemž na některých detailech by si mohl výrobce dávat více záležet. Ale je nám jasné, že Nissan 350Z chce oslovit úplně jinými kvalitami. O bezpečnost posádky se stará šestice nafukovacích vaků (přední, boční, okenní) a o jistý komfort audiosystém Bose s osmi reproduktory a možností přehrávat magnetofonové kazety a kompaktní disky. Pokud ale budete chtít přepravovat i nějaká zavazadla, máte smůlu. I přes značnou délku vozidla toho totiž do Nissanu 350Z mnoho nenaložíte. Dvojice příčných výztuh zpevňujících konstrukci karoserie totiž znemožňuje dozadu umístit dvojici dalších sedadel (u kupé s motorem vpředu je to škoda) a podstatně zmenšuje místo pro případný náklad. Je to daň za skvělé jízdní vlastnosti. Ale nebojte se, vak s golfovými holemi se dozadu vejde.
Nač turbo?
Ale to nejdůležitější se nachází pod povrchem. Skvělá technika řadí nové „zetko“ na vrchol nabídky mezi sportovními dvoumístnými automobily. Můžeme začít motorem. Ten je uložen za přední nápravou (pro lepší rozložení hmotnosti) a přes extrémně lehký a pevný karbonový hřídel pohání zadní nápravu. Ze zdvihového objemu 3498 cm3 generuje atmosférický čtyřiadvacetiventilový vidlicový šestiválec s proměnlivým časováním ventilů výkon 206 kW (280 k) při 6200 ot/min a maximální točivý moment 363 N.m při 4800 ot/min.
Z klidu na rychlost 100 km/h tak akcelerujete za 5,9 sekundy. Nejvyšší dosažitelná rychlost je přitom elektronicky omezena na 250 km/h. Omezovač vás umravní na hranici 7000 ot/min, ale cítíte, že potenciál motoru je mnohem vyšší. Zážehový agregát Nissanu se však velmi rád pohybuje v oblasti nižších otáček a je velmi pružný. I při zařazeném pátém rychlostním převodu plynule a hbitě akceleruje z rychlosti kolem 100 km/h. Můžete s ním tedy jet poklidnou pohodovou jízdu bez častého řazení, což E se projeví také na nízké spotřebě. Ale motorista se srdcem „na pravém místě“ bude vychutnávat mohutný zátah mezi 3500 až 6000 otáčkami a s ním spojený drobný prokluz kol. Počítejte však, že v tomto případě se bude spotřeba 98oktanového benzinu pohybovat v podstatně vyšších dimenzích. Na radosti z jízdy se podílí také šestistupňová ručně řazená převodovka, která pracuje naprosto přesně a má krátké sportovní dráhy chodu. Spolu se zvukem pečlivě vyladěného výfukového systému se jedná o omamnou záležitost.

Masivní vzpěra sice zpevňuje konstrukci karoserie, ale podstatně zmenšuje zavazadelník a navíc ho rozděluje.

Zajímavým stylistickým prvkem jsou zadní svítilny, které tvarem navazují na boční linie vozidla, a malé „křidélko“ na odtokové hraně víka, jež je určeno pouze pro evropský trh.
Jako přilepený
S charakteristikou motoru výborně korespondují jízdní vlastnosti. Na ně má největší vliv maximálně tuhá karoserie zpevněná několika pomocnými rámy a příčnými vzpěrami vpředu a vzadu. Dále přesné řízení, rozložení hmotnosti 53:47 mezi přední a zadní nápravou a nezávislé zavěšení všech kol multi-link z lehké hliníkové slitiny. Výsledkem jsou prvotřídní jízdní vlastnosti a skvělá ovladatelnost bez sebemenšího náznaku kroucení karoserie. Co to však znamená v praxi? Nissan 350Z skvěle sleduje dráhu vytyčenou natočením předních kol i v extrémních situacích. Je lehce přetáčivý, což podporuje sportovní jízdu. Ale i vzhledem k použitým rozměrům pneumatik 225/45R vpředu a 245/45R vzadu na 18palcových ráfcích z lehkých slitin je adhezní hranice posunuta hodně vysoko. Skvělým pomocníkem je protiprokluzový systém ESP, který jako by měnil některé fyzikální zákony.
Při vyjíždění z pomalejších zatáček a plné akceleraci řidič cítí, jak jdou zadní kola do lehkého smyku. Následuje drobný prokluz a zasáhne elektronika. Ne moc brzy, ale v pravý čas, kdy se dostaví i úmyslně vyvolaný smyk a ještě je vozidlo zvládnutelné. Zkušenějším řidičům doporučujeme ESP vypnout, ale jenom na silnici, kterou dobře znají (nejlépe uzavřený okruh), a za dobrých povětrnostních podmínek. Pocit ze sportovní jízdy se totiž několikanásobně zvýší, když můžete plně využívat sílu motoru a plynulý smyk kontrolovat volantem a sešlápnutím „plynového“ pedálu.
Chlapská hračka
Nissan 350Z bude naprosto přesně reagovat na každý váš podnět. Při vysokých rychlostech se kladně projevuje vynikající aerodynamika karoserie a za volantem si připadáte naprosto jistě. Navíc technikům Nissanu se podařilo vyladit odpružení tak, že dobře pohltí většinu vibrací od nerovností na vozovce. O bezpečné zpomalení se starají čtyřpístové kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na všech čtyřech kolech (průměr 324 mm vpředu, 322 mm vzadu), které vznikly v dílně specializované firmy Brembo. Samozřejmostí je protiblokovací systém ABS a brzdový asistent EBD.
Nissan 350Z potvrdil svou pověst z Japonska a Severní Ameriky (evropská verze je navíc výkonnější, rychlejší a sportovnější). Už nyní se u mne projevují abstinenční stavy – v noci se mi o něm zdá, často se probouzím, mám zpocené ruce a v uších mi zní ten dunivý zvuk linoucí se z tlumičů výfuků. Na ten pocit vzrušení prostě nejde zapomenout.

Výrazná silueta zaujme pozvolně splývavou zádí a vyváženými převisy.

Při pohledu zepředu vyniknou svisle orientované světlomety, rozšířené lemy blatníků a maska chladiče.

Nissan 350Z
Motor vidlicový zážehový šestiválec
Zdvihový objem (cm3) 3498
Max. výkon (kW/k) 206/280
při otáčkách/min 6200
Max. točivý moment (N.m) 363
při otáčkách/min 4800
Max. rychlost (km/h) 250
Zrychlení 0–100 km/h (s) 5,9
Počet převodových stupňů 6
Pohotovostní hmotnost (kg) 1545
Zavazadelník (m3) 0,235
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 16,1/8,7/11,4
Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) 4310/1815/1320/2650
Cena 1 380 000 Kč včetně DPH

Nissan 350Z - hodnocení
+ projev motoru
+ jízdní výkony
+ jízdní vlastnosti
- nevyužitelný zavazadelník


Zdroj:http://www.autohit.cz/clanek/892/nissan_350z.html


Zpět

-
Sponzoři klubu

Autokšeft Kernite Nissan Color Car Emado školní potřeby Stylemax reklamní agentura eLoading - webové stránky, e-shopy, profesionální e-systémy Motoron - výroba věcí pro auta Řeznictví Praha - Hudera a syn Vitráže - Sklenářství Vlašim Exkluzivní kosmetika

Děkujeme