Ano je to tak problém se projevoval mezi 2-3tis otáček slabým cukáním zezačátku a buďto se muselo jet téměř na nejnižší možné otáčky a nebo to prostě držet úplně na plno. Nouzově by se možná dalo dojet na odpojenou váhu vzduchu , vím že když se odpojí TPS senzor což je senzor škrtící klapky , tak se dá s línějším ale jedoucím autem dojet bez něj , mohlo by to fungovat i opačně. A ve chvíli kdy se to pokazí úplně tak ani na plný plyn se nedá dojet.
Jelikož váha nejde vymontovat z tělesa klapky jsou 2 možnosti .
Provést opravu na motoru a nebo vyndat celou klapku , není to problém , drží na 4 Imbusech , a má do sebe zapojeny 3 konektory , jeden zepředu což je AAC ventil (Ventil volnoběžných otáček) a ze strany konektory od TPS a MAF. Dále pak vzadu hadička podtlaku a ze stran ještě hadice s přívodem a vývodem teplé vody kuli regulaci klapky v chladných dnech. vše je potřeba odpojit , nedělat na zahřátém motoru , hadice jsou natlakované po jízdě chladící kapalinou

.
Dále je pak vhodné díru po klapce překrýt něčím , třeba hadrou aby se nedostalo cokoliv do sání a poté do motoru .

A teď už k samotné opravě:
Spočívá v odďoubání lepidla na víčku MAF , dále po odkrytování víčka , uvidíte plošnou desku spojů , a směrem ke konktoru jsou 3 pružné vodiče přes asi nějaké odrušovací průchodky , tak na těchto spojích býva nejčastěji problém. Je potřeba důkladně propájet , nejlépe vzít nějakou odsávačku a nebo punčošku a všechen cín znova přidat čerstvý.
A jelikož u mě to úplně nevyřešilo problém , tak jsem se toto rozhodl provést se všemi viditelnými spoji v MAF krom spojů u SMD součástek.
Hlavně musíte dát pozór aby se vám žádné spoje nespojili , a pak už jen stačí namontovat vyzkoušet , tak dáte jen víčko , přilepíte ho zatím jen na 4 bobky silikonu , a projedete.
Když máte vyhráno tak už stačí jen po obvodu zase zalepit silikonem a hurá si zase užívat jízdy. V mnoha případech tato oprava pomůže a čím více práce si s tím dáte a tím déle vám to bude fungovat , napoprvé jsem to odflákl a jezdil jsem si spokojeně jen měsíc
V odkazech výše je anglický návod s ilustračními obrázky

Ještě než nastartujete nebo jakkoliv otočíte klíčkem zkontrolujte jestli máte vše připojené jak má být.
Ještě jeden dodatek:
Na diagnostice se problém projeví jako chybové hlášení MAF sensoru,
a přímo na live diagnostice špatným pohybem hodnot na MAF senzoru (tj: stoupání a klesání napětí podle polohy otevření klapky