Celkem:
členů4039
aut751
témat1353
příspěvků19536

Nejbližší sraz
Členové on-line (0)
Chat OnLine: 0 členů
nissan-club.cz / Diskuze / Micra / Motor, převodovka / Micra K11 - Váha vzduchu (MAF)

 

Nejste přihlášen. Přihlašte se prosím vpravo nahoře, nebo se zaregistrujte.

Zpět

Micra K11 - Váha vzduchu (MAF)
Alexxx
Příspěvků: 499



02.06.2010 16:35:13
Na CG13DE funguje v poho MAFka z CG10DE smajl 10


sluník
Příspěvků: 1105



27.10.2010 16:30:01
smajl 36 Zdravím, chtěl jsem se zeptat, jestli někdo náhodou neví, kde sehnat váhu vzduchu na Nissana micru 1.3 r.v. 1995.Za každou radu budu vděčnej. děkuju.

smajl 37 Najlacnejsie tu:

http://www.airflowmeters.co.uk/micra1093.aspx

smajl 37 Jestli ti to cuká a nebo maš velkou spotřebu a nebo nepravidelně jede .... zhaší zkus propájet podle tohoto navodu
http://www.micra.com.au/t...ody-resoldering-guide.php
http://www.micra.com.au/t...ody-resoldering-guide.pdf
Častá zavada 1.3jek ..... technologie pajení není zrovna nejlepší a vetšinou to pomůže pokaď ta vaha neodejde uplně
V nouzi se dá dojet buď bez váhy na nouzový režim a nebo jsou 2 možností a to podtáčet motor pod 2tis otáček a nebo točit kolem 4tisíc mam to odzkouseno a taky jsem ji takhle opravoval

smajl 37 Nevím jestli se porucha váhy vzduchu chová vždy stejně, ale nám se projevovala takto: po vyřazení motor často při poklesu otáček chcípnul, volnoběžné otáčky kolísaly, kousek před 3000ot/min. se objevovala "díra v plynu". Po několika hodinách v Nissan servisu nám řekli, že závada je pravděpodobně ve váze vzduchu, diagnostika jí neodhalí, jedině zkusit prohodit váhu se stejným autem, které je v pořádku. Tak to taky nakonec dopadlo.


tom
Příspěvků: 2523



27.10.2010 19:12:30
Váhu jsme řešili s Alexxxem. Projevovalo se to tak,že po zahřátí motoru začal cukat,až zdechnul úplně. Někdy to jen pocukalo a dobrý. Jinak po schladnutí to naskočilo normálně a zas jelo.
Po propájení (dvojím) se to odstarnilo. Takže asi nějakej studenej spoj na té destičce.
Jinak použitá váha na vrakovištích je téměř k nesehnání.
No a je stejna na obou objemech. smajl 44


Alexxx
Příspěvků: 499



28.10.2010 10:07:06
Ano je to tak problém se projevoval mezi 2-3tis otáček slabým cukáním zezačátku a buďto se muselo jet téměř na nejnižší možné otáčky a nebo to prostě držet úplně na plno. Nouzově by se možná dalo dojet na odpojenou váhu vzduchu , vím že když se odpojí TPS senzor což je senzor škrtící klapky , tak se dá s línějším ale jedoucím autem dojet bez něj , mohlo by to fungovat i opačně. A ve chvíli kdy se to pokazí úplně tak ani na plný plyn se nedá dojet.
Jelikož váha nejde vymontovat z tělesa klapky jsou 2 možnosti .

Provést opravu na motoru a nebo vyndat celou klapku , není to problém , drží na 4 Imbusech , a má do sebe zapojeny 3 konektory , jeden zepředu což je AAC ventil (Ventil volnoběžných otáček) a ze strany konektory od TPS a MAF. Dále pak vzadu hadička podtlaku a ze stran ještě hadice s přívodem a vývodem teplé vody kuli regulaci klapky v chladných dnech. vše je potřeba odpojit , nedělat na zahřátém motoru , hadice jsou natlakované po jízdě chladící kapalinou smajl 10.
Dále je pak vhodné díru po klapce překrýt něčím , třeba hadrou aby se nedostalo cokoliv do sání a poté do motoru .


smajl 36A teď už k samotné opravě:
Spočívá v odďoubání lepidla na víčku MAF , dále po odkrytování víčka , uvidíte plošnou desku spojů , a směrem ke konktoru jsou 3 pružné vodiče přes asi nějaké odrušovací průchodky , tak na těchto spojích býva nejčastěji problém. Je potřeba důkladně propájet , nejlépe vzít nějakou odsávačku a nebo punčošku a všechen cín znova přidat čerstvý.
A jelikož u mě to úplně nevyřešilo problém , tak jsem se toto rozhodl provést se všemi viditelnými spoji v MAF krom spojů u SMD součástek.
Hlavně musíte dát pozór aby se vám žádné spoje nespojili , a pak už jen stačí namontovat vyzkoušet , tak dáte jen víčko , přilepíte ho zatím jen na 4 bobky silikonu , a projedete.
Když máte vyhráno tak už stačí jen po obvodu zase zalepit silikonem a hurá si zase užívat jízdy. V mnoha případech tato oprava pomůže a čím více práce si s tím dáte a tím déle vám to bude fungovat , napoprvé jsem to odflákl a jezdil jsem si spokojeně jen měsíc smajl 1
V odkazech výše je anglický návod s ilustračními obrázky smajl 10
Ještě než nastartujete nebo jakkoliv otočíte klíčkem zkontrolujte jestli máte vše připojené jak má být.

Ještě jeden dodatek:
Na diagnostice se problém projeví jako chybové hlášení MAF sensoru,
a přímo na live diagnostice špatným pohybem hodnot na MAF senzoru (tj: stoupání a klesání napětí podle polohy otevření klapky smajl 10


kobul80
Příspěvků: 1



05.10.2012 19:57:12
Děkuji moc za popis opravy problému, dneska jsem tím zachránil jednu invalidní důchodkyni!! Celá operace mi trvala asi 1,5 hodiny a po opravě jede auto jako z praku, doufám, že to tak i vydrží. Pořádně jsem propájel vše, co bylo vidět, tak snad to bude držet.
Jen pro lepší představu přidávám fotku vnitřku po odkrytování víčka, všechno, co bylo vidět, jsem pořádně propájel s přidáním nového cínu.


Waltr
Příspěvků: 1



27.10.2012 13:56:15
Ahoj. Taky mi trošku kolem 2t ot zacuká a klesají otáčky volného běhu. Podle blinkrů smajl 1 dole uvedené odkazy už nejsou funkční, nemáte někdo foto nebo přesnější popis co přesně opravit za spoje? Díky.


Zpět

-
Sponzoři klubu

Autokšeft Kernite Nissan Color Car Emado školní potřeby Stylemax reklamní agentura eLoading - webové stránky, e-shopy, profesionální e-systémy Motoron - výroba věcí pro auta Řeznictví Praha - Hudera a syn Vitráže - Sklenářství Vlašim Exkluzivní kosmetika

Děkujeme