Celkem:
členů4407
aut787
témat1373
příspěvků19566

Nejbližší sraz
Členové on-line (0)
Chat OnLine: 0 členů
nissan-club.cz / Diskuze / Terrano / Motor, převodovka / motor a dlouhodoba zatez ?

 

Nejste přihlášen. Přihlašte se prosím vpravo nahoře, nebo se zaregistrujte.

Zpět

motor a dlouhodoba zatez ?
vik2
Příspěvků: 406



18.12.2011 10:51:28
Mozna hloupej dotaz. Ale mam tak trochu strach a nerad bych neco pos...
Hlavne mam pridano na turbu a cerpadle a jezdim vetsinu kopcu o 1 az 2 kvalty vys jak kamos s Maverickem.

Otazka zni, vydrzi bez ujmy motor a Terrika delsi plnou zatez????

Uvedu priklad, zrovna vcera na akci dlouhej vyjezd hlubokym snehem. Takze otacky 3000-3500 odhadem 15-20min. vkuse....
Jak teplota stoupla cca 7mm pod cervene pole, dal jsem mu pauzu. a pak znova druha pulka kopce...




jozef1974
Příspěvků: 1536



18.12.2011 12:09:02
jo motor je dymenzovanej na tyto otačky motoru, zaleží na zaťaženi motora.
Dôležite je motor neuvariť a nepretočiť, po zaťaži postupne nechať vydichnuť turbo a hlavu valcov.
Motoru najviac skodia prutke zmeny precovnej teploty



Hrudik
Příspěvků: 1641

Tak to sem já

18.12.2011 20:58:53
7 mm od červenýho sem podle diagnostiky zjistil že se rovná cca 100 st.
máme tam litinový hlavy a ty vydržej docela dost ale potom to chce jak psal Jožka postupně nechat vychladnout. Ale pokud možno vyvarovát se takovejm situacím a radši šetřit motor nebo dopadneš jak já. U tebe bych byl kor opatrnej nemáš ICkoler pře kterej dokážeš ochladit nasávanej vzduch a tím i možnost korigot teplotu coler a větrák na ním dokáže srazit teplotu taky dolu psal si že si mu dával čočku cca 15min a dovolím si říct že coler a větrák by tě udržel v tahu a něco dýl protože větrákem ochladíš vzduch a hlavně srazíš teplotu v motorový prostoru.


vik2
Příspěvků: 406



19.12.2011 08:34:07
1- jak se takto ohral, zastavil jsem a pockal az spadne na cca 5mm od spodni rysky. Delam to tak vzdy.
kamos ma Mavericka, a bezne ho ohreje az na kraj cerveneho pole. Pak teda taky zastavi. prislo me to hodne..

2- v terenu se clovek zatezi nevyhne, kdyz se skrabes nekam do kopce, jeste ve snehu. Na vyblbnuti to auto mam, ale nechci ho znicit. proto se ptam jak se k nemu chovat...

3- mam verzi s klimou,,, ma vyznam udelat si manualni spinac elektrickeho vetraku klimy?? Pomohlo by to chlazeni. pokud to teda jde.

4- takze doporucujes casem nabastlit IC??





Hrudik
Příspěvků: 1641

Tak to sem já

19.12.2011 18:56:17
No podle toho jak píšeš tak bych se podíval po viskospojce myslím si že by to mohlo bejt taký příčina ale zkusil bych to s tou saharou mohla by tomu pomoct.Třeba transportér to má udělaný tak že při přehřejvání se automaticky spustí klima na dochlazení tím se ochladí chladič klimy a tím i nasávanej vzduch na chladič po dochlazení se automaticky vypne takže si myslím že by to mohlo pomoct smajl 44


vik2
Příspěvků: 406



20.12.2011 07:46:40
mozna ze ta viskospojka je uz utahana za ty roky, to ano.
Na druhou stranu. mam pridanou naftu a tlak turba. Takze je jasny ze ve spalovacim prostoru je ponekud vic horko smajl 1 smajl 1

Uz pri normalni jizde jsem si vsiml ze se auto rychleji ohreje. Drive jsem jel trebas i 20km po rovinkach,, a teplomer se neodlepil...


Smyslem tohoto tematu bylo, co dodrzet abych si motor neznicil. A taky zjistit Vase zkusenosti,,, jestli neco vydrzi. Protoze znate legendy o jinych autech. Praskaji hlavy apod.
Nebo trebas Patrol,,, prehrivani 6teho valce. problem s hlavou....


Hrudik
Příspěvků: 1641

Tak to sem já

20.12.2011 16:59:48
Ohledně teploty bych se snažil si to maximálně hlídat a nedopustit aby se dostala na maximální hranici. Jak píšeš o té jízdě 20 km než se ohřeje tak u mně je cca po 10 minutách vlažnej a ručička se odlepí od dorazu a za normální jízdy se pohybuje v první 1/3 teploměru jakmile začne tlačit turbo teplota se malinko zvedne a po zvolnění motoru se vrátí zpět. Zkusil bych opravdu tu viskospojku třeba tak že až to budeš mít ohřátý na tu kritickou mez tak se při chcípání motoru divej na vrtuly měla by se jakmile zhasne motor přestat točit s motorem jakmile se unáši jako by setrvačností tak je zle a viskospojka je mrtvá i když se ti zdá že je OK. Než měnit celou vodní pumpu s viskospojkou která samotná nejde vyměnit tak bych zkusil dát pořádnej el. větrák před chladič




jozef1974
Příspěvků: 1536



20.12.2011 17:59:11
jo ja to taky spis odhaduji na viskospojku, je to hodne dobra vecicka ale musi fungovat. A jeste ,neexistuje utahana viskospojka. viskospojka nebo funguje ,nebo ne


vik2
Příspěvků: 406



20.12.2011 18:33:55
JJ jasny,,, budu to hlidat abych se nedostal az k cervenemu..... zatim se to nestalo. Zdy jsem dal pauzu a nechal chladit na volnobeh+topeni naplno. A nikdy to nebylo na silnici, vzdy v terenu po delsi zatezi...

k te el. vrtuly,,,, pokusim se udelat extra vypinac na tu, co je pro klima chladic...




vik2
Příspěvků: 406



04.01.2012 12:53:41
pri studiu uprav vykonu motoru 300TDi (kamos chce poladit Diskošku) jsem se docetl zajimavou vec.
Borci, co ladej na vetsi vykony,,,, instalu cidlo na teplotu vyfukovych plynu. A snazej se kontrolovat, aby neprekrocila dlouhodobe 720 stupnu C. Dochazi pak pry k poskozovani lopatek turba.


Netopyr
Příspěvků: 120



04.01.2012 20:03:13
to je zajímavý... nemáš ponětí čím se to dá hlídat? přecijen 720°C už neni prdel abych to měřil teploměrem z tržnice :c)

pravděpodobně bude stačit příložnej teploměr přímo na svodech, ale... jakej :c)

nemáte někdo ponětí jak se teplota pohybuje při standardní jízdě?

Net.


vik2
Příspěvků: 406



04.01.2012 20:48:12
pirosenzor tomu rikali.....

Jinak ta teplota je ruzna, pri volnobehu klidne jen 100 stupnu. proto se rika, ze kdyz mu nalozis,,,,tak ho pak dochlazujes na volnobeh. Protoze kdyz ma turbo a svody trebas 600stupnu, tak pri volnobehu ho vpodstate chladis vyfukovyma splodinama smajl 26


Zpět

-
Sponzoři klubu

Autokšeft Kernite Nissan Color Car Emado školní potřeby Stylemax reklamní agentura eLoading - webové stránky, e-shopy, profesionální e-systémy Motoron - výroba věcí pro auta Řeznictví Praha - Hudera a syn Vitráže - Sklenářství Vlašim Exkluzivní kosmetika

Děkujeme