Kolik lidí tolik názorů.
Tak předně co to vůbec EGR je:
EGR je zkratka anglického názvu Exhaust Gas Recirculation. V překladu to znamená recirkulace výfukových plynů. EGR ventilem jsou dnes vybaveny všechny nové automobily, ať již benzínové nebo naftové. Ventil má za úkol snížit množství emisí Oxidu dusíku (NOx) ve výfukových plynech, které vznikají za vysokých spalovacích teplot. Jeho funkce spočívá v přepouštění části výfukových plynů (až 50%) zpět do sání, kde se mísí s čerstvým vzduchem a poté putují společně do válců. Ve válci dojde ke znovu spálení části výfukových plynů, což má za následek - díky menšímu množství kyslíku v nasávaném vzduchu - nižší teplotu výfukových plynů. A to znamená i nižší produkci NOx.Ekologie jásá.
A teď ta druhá strana mince:
Do motoru jde už jednou spálený vzduch bez kyslíku a navíc ohřátý takže s větší rozpínavostí.Je potřeba si uvědomit, že pokud do válců nedostaneme dostatečné množství kyslíku, není možné vyrobit stejné množství energie jako v případě, že bychom ho tam dostali - to znamená nižší výkon motoru.
EGR pracuje při nízkém a středním zatížení motoru, a tudíž, v těchto režimech jízdy dochází ke spalovaní až polovičního množství kyslíku, oproti tomu, jaké by motor dokázal přijmout. Proto je v těchto režimech výkon téměř konstantně snížen.
Vzhledem k tomu, že při spalování nafty vznikají mastné saze, je potřeba počítat s tím, že se nám tyto mastné saze pomocí EGR dostávají do sání, kde se usazují, a pomalu a jistě snižují světlost sání, což vede knižšímu výkonu v celém rozsahu otáček!!! a v častých případech i ke zvýšené kouřivosti právě ve vyšších otáčkách. (má za následek zvýšenou produkce škodlivých emisí)
Tak a teď babo raď.
Zaslepit či nezaslepit?Ono ten "nárůst výkonu" není až tak markantní,protože EGR by měl fungovat jen při nízkých(středních) otáčkách a volnoběhu.Navíc u nových motorů si majitelé stěžují,že se jim rozsvítí žárovka diagnostiky a v některých případech se i řídící jednotka přepne do "nouzového systému" na dojetí.
viz citace(pro nové motory):
"Jeho zaslepením tak vědomě znehodnotíme emisní normu vozidla. Je pravda, že se EGR může zanést sazemi, což způsobí zaseknutí klapky a následné problémy. K největším problémům dochází při volnoběhu, na nových autech se tak EGR po cca 3 minutách sám odpojí, pokud je nastartovaný motor bez jízdy. Regulace je řízena palivovou mapou a systém funguje pouze v určitém rozsah otáček a zatížení. Zaslepením EGR se vystavujete možnému problému, že bude docházet ke spalování směsi za vyšších teplot, než je konstrukčně počítáno (to se projevuje jako nárůst výkonu). Toto se ve finále může projevit horšími následky než vlastní zanesení EGR ventilu. Toto je i důvod proč při problému s EGR je vyvolán nouzový režim, který odpojí tempomat. Jízda na tempomat by ohrožovala motor konstantními otáčkami v režimu spalování za zvýšené teploty."
Dalším názorem je,že se znehodnotí emisní měření a auto neprojde na STK přes emise.Jelikož u dieselů se NOX neměří(měří se kouřivost) tak je vlastně jedno jestli tam EGR je či ne.
Tak a teď se rozhodni každý sám.
zdroj: kde se dalo

hlavně internet