Celkem:
členů4407
aut787
témat1373
příspěvků19566

Nejbližší sraz
Členové on-line (0)
Chat OnLine: 0 členů
nissan-club.cz / Diskuze / Terrano / Motor, převodovka / odpojit ERG ventil????

 

Nejste přihlášen. Přihlašte se prosím vpravo nahoře, nebo se zaregistrujte.

Zpět

odpojit ERG ventil????
cvancik17
Příspěvků: 21



25.10.2010 06:55:11
zdravim všechny terranisty smajl 20
chlapy někde jsem se dočetl že když odpojim ERG ventil tak to přida na vykonu a ubere ne spozřebě.
CO VY NA to??????


puczmeloun
Příspěvků: 1821

Toto si vůbec nepamatuju :)

25.10.2010 15:10:32
Na primrach pry staci zaslepit a nic to neudela smajl 1 jenom ucpes diru smajl 2


tom
Příspěvků: 2523



25.10.2010 16:46:42
Nevím,jestli to sníží spotřebu,ale zkusit to jen zaslepit,nějakou drobnou mincí,není žádná veliká práce....
A pak uvidíš,zda pocítíš nějaký rozdíl. smajl 44
Ve Fordu nám technik tvrdil,že když to na Tdičku zaslepíme,neprojdeme spalinami. Já jsem se jen usmál,šef to nechal vyměnit,protože prý diagnostika ukazovala,že je vadný. No a po té,co mu přišla faktura na 14tisíc se mohl zbláznit......
Znám lidi,co s tím vesele procházejí technickou a nic se neděje.Ale asi rozdíl ve výkonu také nepoznáš.


Horal
Příspěvků: 558

v akci

25.10.2010 17:27:28
Kolik lidí tolik názorů. smajl 7 smajl 44
Tak předně co to vůbec EGR je:
EGR je zkratka anglického názvu Exhaust Gas Recirculation. V překladu to znamená recirkulace výfukových plynů. EGR ventilem jsou dnes vybaveny všechny nové automobily, ať již benzínové nebo naftové. Ventil má za úkol snížit množství emisí Oxidu dusíku (NOx) ve výfukových plynech, které vznikají za vysokých spalovacích teplot. Jeho funkce spočívá v přepouštění části výfukových plynů (až 50%) zpět do sání, kde se mísí s čerstvým vzduchem a poté putují společně do válců. Ve válci dojde ke znovu spálení části výfukových plynů, což má za následek - díky menšímu množství kyslíku v nasávaném vzduchu - nižší teplotu výfukových plynů. A to znamená i nižší produkci NOx.Ekologie jásá.

A teď ta druhá strana mince:
Do motoru jde už jednou spálený vzduch bez kyslíku a navíc ohřátý takže s větší rozpínavostí.Je potřeba si uvědomit, že pokud do válců nedostaneme dostatečné množství kyslíku, není možné vyrobit stejné množství energie jako v případě, že bychom ho tam dostali - to znamená nižší výkon motoru.
EGR pracuje při nízkém a středním zatížení motoru, a tudíž, v těchto režimech jízdy dochází ke spalovaní až polovičního množství kyslíku, oproti tomu, jaké by motor dokázal přijmout. Proto je v těchto režimech výkon téměř konstantně snížen.
Vzhledem k tomu, že při spalování nafty vznikají mastné saze, je potřeba počítat s tím, že se nám tyto mastné saze pomocí EGR dostávají do sání, kde se usazují, a pomalu a jistě snižují světlost sání, což vede knižšímu výkonu v celém rozsahu otáček!!! a v častých případech i ke zvýšené kouřivosti právě ve vyšších otáčkách. (má za následek zvýšenou produkce škodlivých emisí)

Tak a teď babo raď.
Zaslepit či nezaslepit?Ono ten "nárůst výkonu" není až tak markantní,protože EGR by měl fungovat jen při nízkých(středních) otáčkách a volnoběhu.Navíc u nových motorů si majitelé stěžují,že se jim rozsvítí žárovka diagnostiky a v některých případech se i řídící jednotka přepne do "nouzového systému" na dojetí.
viz citace(pro nové motory):
"Jeho zaslepením tak vědomě znehodnotíme emisní normu vozidla. Je pravda, že se EGR může zanést sazemi, což způsobí zaseknutí klapky a následné problémy. K největším problémům dochází při volnoběhu, na nových autech se tak EGR po cca 3 minutách sám odpojí, pokud je nastartovaný motor bez jízdy. Regulace je řízena palivovou mapou a systém funguje pouze v určitém rozsah otáček a zatížení. Zaslepením EGR se vystavujete možnému problému, že bude docházet ke spalování směsi za vyšších teplot, než je konstrukčně počítáno (to se projevuje jako nárůst výkonu). Toto se ve finále může projevit horšími následky než vlastní zanesení EGR ventilu. Toto je i důvod proč při problému s EGR je vyvolán nouzový režim, který odpojí tempomat. Jízda na tempomat by ohrožovala motor konstantními otáčkami v režimu spalování za zvýšené teploty."

Dalším názorem je,že se znehodnotí emisní měření a auto neprojde na STK přes emise.Jelikož u dieselů se NOX neměří(měří se kouřivost) tak je vlastně jedno jestli tam EGR je či ne.

Tak a teď se rozhodni každý sám. smajl 7 smajl 1 smajl 44


zdroj: kde se dalo smajl 10 hlavně internet


cvancik17
Příspěvků: 21



25.10.2010 17:38:34
dik za rozšiřeni mich vědomosti ,velice pěkně vysvětlene
dik moc smajl 44 smajl 44


Hrudik
Příspěvků: 1641

Tak to sem já

27.10.2010 05:51:05
tady jeden článek s popisem http://race.dieselpower.cz/Produkty/egr-pipe-kit.php
já ho mám odpojený a z vlastí zkušenosti mohu říct že opravdu nárust výkonu je nezanedbatelný a spotřebu sem ještě neměřil takže nevým ale z toho článku vyplývá že odpojením ventylu chráníš sání ale zase navyšuješ emise takže těžko říct


honzikuh
Příspěvků: 24



08.11.2010 14:06:12
Co se týká měření emisí, je to asi takhle. Na stanicích emisí se měří kouřivost, která při prudkém sešlápnutí plynu se měří a porovnává , aby bylo dosaženo stejného množství kouře, a pokud se tohle podaří, dostává auto emisní známku jako v pořádku .Pokud auto kouří pokaždé jinak, jedná se o závady čerpadla, ale ne EGR ventilu . Takže bych to ukončil s tím, že si to může každý cvičně zaslepit a zkoumat, jestli autí jede rychleji. Můj osobní názor je, že nějaký nárust výkonu tam bude , ale při kvalitě nafty , kdy každý šetříme kde se dá, a kupujeme dle toho i naftu, tak takové zvedání výkonu patrné nebude smajl 44


Hrudik
Příspěvků: 1641

Tak to sem já

08.11.2010 21:45:28
asi nějak tak a s tou naftou bych chtěl jenom podotknout že nikdo neprodává na pumpě opravdu kvalitní naftu aspoň tedy já co sem tankoval tak jsem nikdy nic nepocítil


tomaid
Příspěvků: 36



08.11.2010 21:59:21
pridam skusenost so zaslepenim EGR, aj ked na benzinovom motore, ale len dobra skusenost. vykon skoro necitit a spotreba, kedze som odvtedy nebol v podstate skoro vobec mimo mesta, kedze som to zaslepil len koncom minuleho tyzdna, ale jeden podstatny rozdiel som postrehol. odkedy som vycistil komplet skrtiacu klapku, vahu vzduchu, mal som klapku rozobratu a nezalozil som uplne dobre snimac polohy skrtiacej klapky, tak som sa chystal do nissanu na nahranie zakladnych nastaveni. po navsteve nissanu a dohodnuti sa s mechanikom, ze to nechame tak, po ubrati plynu mi otacky padli pod 500, som prisiel domov a napojil to cez OBDII a nastavil presne snimac polohy skrtiacej klapky. robilo to stale a nevedel som uz co s tym, tak som tak jazdil a cakal ci si to nesadne, aj ked v nissane mi mechanik povedal, ze si to nesadne. potom som sa rozhodol zaslepit EGR, ale nie, ze by som si myslel, ze to pomoze s tym volnobehom, ale len tak, ze som to chcel uz davno urobit. po zaslepeni EGR sa mi volnobeh uplne upravil. myslim, ze kto ho zaslepi, chybu neurobi. to je moj nazor. ale jasne, netreba od toho ocakavat citelne zvysenie vykonu a znizenie spotreby.


Zpět

-
Sponzoři klubu

Autokšeft Kernite Nissan Color Car Emado školní potřeby Stylemax reklamní agentura eLoading - webové stránky, e-shopy, profesionální e-systémy Motoron - výroba věcí pro auta Řeznictví Praha - Hudera a syn Vitráže - Sklenářství Vlašim Exkluzivní kosmetika

Děkujeme