Celkem:
členů4407
aut787
témat1373
příspěvků19566

Nejbližší sraz
Členové on-line (0)
Chat OnLine: 0 členů
nissan-club.cz / Diskuze / Terrano / Motor, převodovka / Přehřívání motoru - prudká změna teploty chladící kapaliny

 

Nejste přihlášen. Přihlašte se prosím vpravo nahoře, nebo se zaregistrujte.

Zpět

Přehřívání motoru - prudká změna teploty chladící kapaliny
Swapino
Příspěvků: 9



20.03.2012 08:18:31
Ahoj všici. Dotaz ohledně Terrana 2002 - 2.7TD. Asi to není určo problém týkající se jen tohoto auta, ale radši se zeptám tu. V zimě jsem si nepohlídal fridex, a zamrzl chladič. Když s tím jela přítelkyně, tak se jí podařilo teplotu vyhnat do červenýho. Ale snad bez větší újmy. Nechali jsme rozmrznout, vymenili fridex.

Ale co se teď děje - bčas se stane to, že teplota vylítne nahoru kousek pod červenou hranici - tam se drží, a pak jakoby se uvolnil špunt, spadne dolu ohřeje se na klasickou provozní teplotu a je klid. Minulý týden jsem si všiml, že zmizelo trochu vody, tj. vodu jsme dolili, ale od té doby nic nezmizelo, ale problém se zdá že přetrvává.

Nejsem si teď jist, jestli to není nějakým způsobem zavzdušněné, popřípadě jestli neblbne termostat. Spíš, jen potřebuju nasměrovat a poradit jak odvzdušnit, nebo jak prověřit správnou funkčnost.

Díky


jozef1974
Příspěvků: 1536



20.03.2012 17:11:10
ja bych to spis vydel na vadnou zatku chladice,ale taky muze byt foukli tesneni pod palici, jinak tady na klubu s tim bojoval HRUDIK tak tady urco neco napise (jak se dostane ku compu), protoze on ma s chlazeni u terana udelanou maturitu smajl 44


tom
Příspěvků: 2523



20.03.2012 17:43:32
Začal bych kontrolou termostatu. Jinak pokud by bylo nemocný těsnění,asi by to tlakovalo nádobku.


jozef1974
Příspěvků: 1536



20.03.2012 20:03:44
ono zalezi kde je praskli to tesneni ,nekdy ani netlakuje ale je chladici kapalina po očichani citit spalenou naftou nebo benzinem. a nekdy je praskly tak ze tam nejde tlak z valcu ale mirny tlak s klikove skrine a delaji se vzduchove bubliny, ktere zavzdusni chladici system a pak je videt prudke kolisani teploty, i kdyz vuz pojede normalne, pak se muze jeste stat ze prasklo v miste vedeni oleje do hlavy a to pak pribuda hladina oleje (netreba dolivat) pac se voda dostava do oleje, na oleji je videt bila emulze, a posledni moznost je ze olej de do vody ale to je pak videt masnotu na vrchu chladice.
co se tyce termostatu tak si myslim ze bud fachči nebo nefachči, leda že by nekde zadrhavali.


Swapino
Příspěvků: 9



22.03.2012 13:39:49
Co se týká termostatu, taky jsem toho názoru, že buď funguje (to jest drží konstatní teplotu), nebo nefunguje a motor to postupně uvaří (vlastní zkušenost ze subaru Legacy).

Tohlecto je, jakoby spuntova zalezitost. Tj. teplota se drzi, cca 4mm pod cervenym polem. Bez toho aniz by nejak kolisala, proste je vejs. A pak najednou povoli zatka teplota klesne trebas na cca 50st. postupne vyleze na provozni teplotu a pak se drzi. Tzn. na zaklade tohoto chovani predpokladam, ze se tam nejak drzi, nebo dostava vzduch. No a tohle je vec se kterou bych potreboval poradit, tj. jak zjistit jestli tam vzduch je, popripade jak to spravne ovzdusnit. Pokud se to bude stavat i potom tak je jasne, ze je vetsi problem viz praskle tesneni pod hlavou atd.

O.


jozef1974
Příspěvků: 1536



22.03.2012 18:34:24
nevim jak je to reseno u terka,ale na primce byl odvzdusnovaci sroubek na hlave telese termostatu a na trole je na hadici ktera vede do chladice nahoru,ale jen tak se to nezavzdusni, skus ocichat chladici kapalinu jestli neni citit spalinami.
Ale taky vim ze vetsina aut zadne odvzdusneni nema, ja se s tim stretol iba u nissanu a skodovky


Hrudik
Příspěvků: 1641

Tak to sem já

24.03.2012 21:38:45
Zdravým tě
chceš účinné řešení : vyhoď termostat kup novej a budeš mít klid termostat se přidírá a tím ti způsobuje to vyběhnutí teploty smajl 44
Co se týče těsnění buď klidnej pokud ti nevyhazuje ani se ti neztrácí voda a v espanzu je čisto to znamená že nemáš mastný oka a voda není ani jakoby rezavá tak to těsnění a hlava není smajl 7
Potom ještě koukni po vrtu ly nevím jestli měly 2000 vyskospojku ale v případě že jo tak při vyplím motoru by se s ní mělo nechat pootočit mněla by mít odpor (jest ly nemá je na světě problém) Když motor natočíš a budeš se dívat po vrtu ly a motor chcípneš neměla by se přestat točit s motorem ale měla by se jakoby dotočit. Protože v případě že je seknutá to znamená že sní nejde pootočit a nebo že se přestane točit s motorem tak motor nedohřeješ na provozní teplotu a naopak když s ní de otočit volně a po vypnutí motoru se dotáčí i potom že motor je ohřátej na provozní teplotu tak to znamená že vytekl olej z vyskospojky za vrtulí a tím nespíná a dochází přehřívání motoru. V tomhle případě se připrav na výměnu celý vodní pumpy poněvadž samotná vyskospojka nejde vyměnit mají to udělaný tak že musíš měnit spojku i s pumpou
Ps. žádnou maturytu z toho nemám jenom dost tvrdou zkušenost smajl 26


jozef1974
Příspěvků: 1536



25.03.2012 09:53:14
sem to vedel ze se dockas odpovedi od odbornika. na tu viskospojku sem uplne zapomel, taky muze slušne šalit, ja bych zacal od nejlevnejsich veci, jako je ta zatka a termostat a pak dal
smajl 44


Swapino
Příspěvků: 9



29.03.2012 12:01:09
Hrudiku, diky za zpravu. A za tipy. Na vodu jsem koukal, vse je cisty, vsechno funguje, ale ztraci se ... tak jsem vlezl pod auto a vypozoroval ze se ztraci se od vodni pumpy, tj. bud tim jak se to ohralo se zkurnilo gufero, nebo nevim. Kazdopadne jsem o neco chytrejsi. Ted jen prosim jeste o jednu radu =>

A) je mozny, aby tim jak se ztraci voda tvorily bubliny a proto ta teplota vody hapruje,

B) nebo je to jen dusledek toho, ze ten motor pracuje ve vysich teplotach ?

Tak nejak bych byl radsi aby to bylo za A, ze se vymeni tesneni a bude klid, ale predpokladam, ze to je za B, to jest vlivem provozu na vyssi teplotu se to jebe cely a vymenan termostatu je nevyhnutelna ...

O.


Hrudik
Příspěvků: 1641

Tak to sem já

29.03.2012 20:19:30
Na vodní pumpě zespodu je dírka jest ly ti to teče tou dírkou tak je pumpa v háji cca 4500,- Valeo
teplota ti lítá kdy: ono de to tiž o to že když začne tlačit turbína tak se teplota zvedne a potom zase spadne je to normální jev
začal bych asi tím že bych pořádně kouknul na pumpu jest ly opravdu propouští vodu spodem dírkou tak jí vyměň chladící okruh je tady dělanej tak že se natlakuje tím se zvedne voda v expanzce a po vychladnutí se opět vrátí zpět na původní hladinu doporučuj u hlídat hladinu v expanzce na té výšce jaká je daná ryskou na boku jak jí tam je moc vylítá ven a nemá se co vrátit zpět, A tudíž tímhle systémem se bublina nemůže vytvořit okamžitě uteče do expanzu.
1. kontrola vodní pumpy (dyžtak výměna 4500,-)
2. termostat výměna cca 350,-
3. nepomůže li ani jedno kontrola tlaků na válci
4. v nejhorším případě těsnění ale to by se projevylo mastným okem ve vodě nebo ve voleji
zatím asi takhle smajl 7


Zpět

-
Sponzoři klubu

Autokšeft Kernite Nissan Color Car Emado školní potřeby Stylemax reklamní agentura eLoading - webové stránky, e-shopy, profesionální e-systémy Motoron - výroba věcí pro auta Řeznictví Praha - Hudera a syn Vitráže - Sklenářství Vlašim Exkluzivní kosmetika

Děkujeme