03.11.2010 21:33:10

Modifikace Střední tyče Řízení
Jelikož máme stejná auta a dokonce stejné problémy tak mi to nedalo spát a přemýšlel jsem nad modyfikací
" Střední Spojovací Tyče řízení " se kterou zápasíme všichni a za velké peníze.
Jde o to předělat spojovací tyč tak aby byly záchovány všechny její vlastnosti a přitom opravy byly co nejméně nákladné.Po konzultacích s úpravci takových to aut a s lidmi co mají co dočinění se železem jsem dospěl k takovému to výstedku.
Jedná se o úpravu stávajících čepů které jsou kulové obr.1 za náhradu čepu obr.2 který je otočný ve futrech, obr.3 simulaci kulového čepu bude zajišťovat středové prušení osazená závitem které bude eliminovat kroucení čepů a tím i nadměrnný tlak na futra. Jelikož převodka řízení a pomocný čep nemusejí byt vyoseny ale také dochází ke krocení rámu čímž může vznikat tlak na čepy a tím dojít k rychlejšímu opotřebení futer.
Tím odpadá výměna celé spojovačky a budou se měnit pouze futra která si dokáže nechat vytočit každý sám u každého šikovného soustružníka.
Obr.1
Omlouvám se je to pravostrané řízení. Čepy označené šipkami se odstraní místo nich příjde vyfrézovat otvor do kterého se usadí futra buď silon nebo bronz.
Obr.2
Po upravení spojovačky a vložení futer se do nich usadí čep který je dole osazen originál koonusem z důvodu minimalizování úprav páky pomocného čepu a páky převodky řízení. Tento čep by měl být zhotoven z
oceli třídy 14 220 a povrchově upraven cementováním do hloubky 0,6 mm a kalen na 58-1 HRc přičemž závit bude chráněn proti těmto úpravám a takto zvolená technologie bude zaručovat pevnost jádra materiálu 1000 MPa a povrchovou tvrdost funkčních částí 58-1 HRc.
Obr.3
To to je zmiňované přerušení spojovačky kde bude osazení závitem z důvodu kroucení. A tím i minimalizování krutného tlaku na futra obou čepů.
Případné návrhy i připomínky uvítám .Omlouvám se za náčrty ale kdo mne zná NEJSEM STROJAŘ .

dobrá myšlenka
je to "poměrně" jednoduchý
jen bych doplnil- mezi futra vyvrtat otvor a vsadit mazničku-kdo maže, ten jede že?? to samé aj na střední část spojovačky + doplnit nějakým zakrytováním jinak to zarezne a nebude plnit funkci co třeba prachovky řízení favorit??
na a to nejpodstatnější- jak vyrobit ten čep???? nebo vyrobit..... kde ho nechat upravit na tyto hodnoty??

Výrobu prvního páru mám předběžně domluvenou a mazničky sou jasný a s tou manžetou to je dobrá vychytávka přemejšlel sem jak to zajistit rozměry zatim nemám poněvadž se to odvine od úpravy spojovačky na futra takže dodám pozdějji

To vypadá zajímavě A co místo těch futer nějaká ložiska?? Každopádně po této úpravě bude potřeba udělat výztuhu pomocňáku,ten by to navydržel(já už ji mám teď a funguje super) donutilo mě to po druhé výměně pomocňáku

máš na mysli tohle ?
obr.4

No vždyť řikám že je to ono!

Na ložisko tam je málo místa tím by se nechalo vyřešit i to kroucení ale říkám je tam málo místa a nezbyl by tam žádný matroš a dát tam zase nějaký malinký nevým no myslím že ty futra sou menší bolest než celá spojovačka

Tak sem dneska vypreparoval čepy na spojovačkách a zjistil sem že čep na straně převodky řízeni je čep kulový a na straně pomocného rejdového čepu je čep válcový ve futru a světě divse kulák byl dobrej ale otočnej byl vymačkanej sojovačka se nemusí ani níjak moc upravovat bude tam nějaké zabroušení a na spodní straně se musí zvětšit díra je tam díra jenom aby tam prošel čep ze zhora dolu jinak velikostně to vychází dobře a je tam dost místa na futro který bude z bronzu kuli vymačkávání přikládám pár obrázku po vypreparování obr.5-7 a s orientačníma mírama mou ohnutou šuplérou takže to je +/-obr.8

No proto sem měl na mysli ty ložiska já už dlouho dumám jak to vyladit právě že jeden je kulák a druhej otočnej je to průser protože ten otočnej všechno schytá od krajních spojovaček.Když v terénu dostane kolo ránu zespodu otočňák se prostě ohne nebo "vymele" protože kulák se pootočí a otočňák to sám neudrží.hlavně když je auto trochu nazvedaný Proto se bojim co udělaj ty futra potažmo sám materiál kloubů Mám dvě spojovačky kde je kloub ohnutej ale vůli nemá

Funkci toho otočného by mělo nahradit uprostřed říznutí a vložení té závitové tyče obr.3 která bude přenášet kroucení a tím i odlehčovat futrům v tomhle směru a nehledě na to že bronzové futro je odolnější na otoč i na vytlučení víc než silonové
a hlavně to po úpravě nebude tak drahý- výměna futra....

Chlapi...tento způsob již mám vyřešen dávno a funguje...
A to jezdim téměř každý týden do terenu a už přes rok to drží perfektně....obr.9

Já o tom vým že tam máš vařený oka tohle řešení je s mimimem ůprav a hlavně nemusí se předělávat páky prosimtě ty tam máš co zafutra

Tohle vypadá ,že drží Tak sem to nějak chtěl dělat jen se mi nelíbí to vaření na řízení Já s tím jezdím i 180 tak se toho bojim hrudík: ten závit je dobrej na kroucení rámu,ale ne když dostane spojovačka ránu od krajní spojovačky,která vzhledem k umístění vytváří páku na kulák hlavní spojovačky Nijak ti to nehanim ,naopak sem zvědav jak to dopadne také bych to chtěl nějak praktikovat.

FUTRA TAM JSOU SILONOVÉ...LEHCE VYMĚNITELNÉ,ALE ZATIM JEŠTĚ NENI TŘEBA MĚNIT.......ALE PRAVIDELNĚ MAŽU...

taky se mi ten závit nelíbí ale měl byt opodstatnění .Nebo někdo vymyslete lepší řešení Tam de o to že potřebujeme docílit toho aby spojovačka měla možnost se zkroutit jak sem už psal vzhledem k
souososti převodky řízení a pomocného čepu kde nemusej bej ve stejnejch osách a tím má opodstatnění ten kolovej čep kterej přenese i vykroucení rámu myslím si že by japonskej šikula ho tam nedal jen tak pro nic zanic že tam nějakej důvod má ale i když na druho starnu proč na ty fotce to maj udělaný natvrdo a není to žádnej domamont je to od firmy obr.4

Jo to chápu ten pohyb mezi sebou je potřaba kvuli tomu kroucení a nesouososti to je bez debat . Jen jde o to že to nárazy bude držet zase vždy jen jeden kulák (teda otočňák)a ten druhý mu nijak nepomuže protože se protočí v tom závitu Já nevím neumím to vysvětlit. Byli sme jezdit velké výjezdy atd. Já měl letní kola a vyjel sem dost,jen to trošku hrabalo.Ostatní pak jely domu,Všichni sme měly relativně stejně našponované torzky jen oni měly hrubší gumy.Myslel sem že je (spojovačky) měly pouze načaté .ALE dal sem nové pneu Jel na stejné místo a bylo po spojovačce koupil sem repliku a vydržela pár dní i bez terénu šla srát.Tak mám svoji původní opravená futra v kloubech +tlumič řízení,výztuhu pomocňáku a zatím je klid, ale tam co odešla sem zatím nebyl

Podle té fotky té přestavbové sady myslím že to je od klokanů asi upustíme od toho středovýho rozdělení necháme to vcelku a kdykoli se to může dodělat .Filip máš uplně to sami co já krom těch repasovanejch futer a stejně cejtím že to de do kelu já teda jezdím 31x10,50 R15 nevým jaký bačkory tam máš ty ale na tehle balon to asi není stavěný

Já mám 255/70 15.Určitě s tím Japonec nepočítal že někdo bude dávat tyhle kola na Terrano Od toho dělaj Patroly,ale podle mě jde hlavně o vzorek,ten když se v terénu zakousne tak je na to řízení hrozná síla

Zdravíčko mistře Hrudíku,ohledně té spojovačky sem zjistil že ve firmě automatějček je repasují za cenu 2500.- bez papíru. Doba trvaní repase je zhruba 3 až 4 dny, jinak tam mají některé ceny docela slušný . www.automatejcek.cz Zdravim a přeji praci čest a rukam klid

Byl jsem přímo v sídle automatejcek.Jedna kancelář,kde objednávají a rozesílají díly,nic víc.Ale nehaním je spíš píši můj poznatek.Prostě internetový obchod.Tím chci říci,že repas Ti zařídí,ale se ziskem pro sebe a tudíž pro Tebe je to o něco dražší.Oni nerepasují.Ale jak říkám,objednával jsem u nich také.Třeba jezdím na svíčkách od nich.

Záleží na tom jak často každýho bavý jí měnit a posílat na repas stejně by si musel mít dvě aby si jednu poslal na repas a druhou nasadil aby si byl mobilní takže to je na každým mně se to teda takle praktykovat nechce a proto tahle modifikace potom my bude stačit zavolat na dílnu aby mi vytočili nový futra nasadím a jedu dál bez dalších čekání. Stejně když jí zrepasuješ tak tam dostaneš silonov futra který ti zachvíly odejdou pochybuju že ti tám udělaj bronzový

Neudělaj bronzové-Jak píši.Je to jedna místnost kde je regál s díly co objednaj a rozesílaj.Možná mají nějakou firmu na repas.Firma Matějček je jen internetový obchod,ne servis a nebo výrobce.Ale tím je nechci poškodit.Umí sehnat dost věcí na Nissany.Jen píši,jak to je.

Pokud nevjedeš do terenu tak by ta repas snad mohla chvíli vydržet ...ale v terenu je bez šance,tam jedině zesílená

No já za ni dal 9500 a origo nissan a je po ní jako po žabě když se nerozhlídne na cestě ! tak že to mušíš nějak vyřešit a zesílit

U Matějčka sem byl taktéž a je to přesně jak říká Brouček.Ale mluvil jsem s tím jední typem a akorát tam měl dvě spojovačky na repas.A koukal jsem že byli i předělávaný po domácku nějakým způsobem.Jakým ale nevím sem neměl čas tam čumět.Jinak matějček má celkem kvalitní věci a hlavně ceny.

Já sem jí vyměnil a po zimně sem jí měl v háji a to byla jetá jenom jednu zimu takže žádný zázrak proto sem založil tohle téma abychom se probrali k nějakému řešení mojí variantu znáte sice sem se nedostal ještě k výrobě protože se mi zatím nepodařilo sehnat dobrého opravdu dobrého soustružníka z mladejch to tady žádnej nedělá a důchodci machři pomalu odcházej takže chvíli strpení

Ještě jedna věc na srdci a to,pán někde okolo zřiceniny trosky děla prý spojovačku novou a silnější čepy a poměrně slušná cena. Podrobnosti zjistim a dám vědět

určitě dej vědět každá modifikace kterou si upečeme v čechách je vítaná vím že vymýšlíme něco co je dávno vymyšlené ale podstatně za jiný peníze než to třeba objednat od klokanů jako třeba tohle

Zdravíčko,dneska jsem prohlížel Hyundai golloper a zjistil jsem že je skoro stejna ale nejsou tam čepy. Jen jsou tam díry na tahla ke kolu,pomocnej čep a páka na řizeni je stejná . Ja to vyzkoušim a uvidíse jak to pujde nebo nepujde

Milane jak to vypadá už si na něco přišel já jenom že sem konečně sehnal toho dlouho očekávanýho mistra s velkým M co má soustruh a co nevidět se to začne předělávat

tak to je super,ja stejne momentalne nemam cas se tim to paznechtem zaobirat.

Zdravim mistre,ja ted stejme nemam cas se tim paznechtem vosklivim zaobirat. Doufam ze to bude uzasny,pac sem mluvil s kamaradem a ma stejnej problem a nevi co stim. Kupoval original a ono to
nic nevidrzi baznecht jeden osklivi,praci zdar aq rukam klid

Tak už je to hotový včera sem to odnesl na soustruh doladili sme trochu míry a do týdne by to mělo být připravené na kalení a cementování jestli má někdo zájem o toto úpravu tak mi dejte vědět předčasně sem nechal udělat 4 páry aby se to vyplatilo odeslat na cementování. Tak mi prosím dejte vědět kdo má zájem

počítej semnou,jdu do toho pane !
Tak první pár je na světě už jenom povrchová úprava a de to do
spojovačky obr.10

vypadá to luxusně

tak dnes odesláno na kalení

no jako dáváš si kafe a čteš si noviny,ale já ty voelj ezdím že mi kola lítají jako psí uši,a on si kafuje a čte noviny,mě praskle bambula s tebe

To víš na všechno se musí s námořnickou rozvahou nic neuspěcháš jestly chceš tak první bude tvoje když jinak nedáš

já nikdy nikde nebyl první,takže to mě netrápí,kdo to bude dřív ladit,jen aby to nebylo až příští rok a nebo jsem to nedělali v půl metrovém snehu ,ikdyž i to nám šlo spolu že Marto


si piš když de o kamarády tak se to taky nechá

Už sme malinko pokročily díky zdržení při tepelným opracování je dílo dokonáno.
Čepy po zakalení a cementování hotový už jenom nasadit a jedem. Jinak celá tahle ůprava mně stála se vším všudy 2.500,-obr.11

Takže kdo máte doma spojovačku a chcete ji tímto způsobem upravit tak volejte pište nikomu to nevnucuju každý na to má svůj názor ale i přesto jsem ochoten vám tím to způsobem pomoci .Jakmile přijedu domůtrochu dříve vak ji nakopu na lokomotivu a dám foto

Na nazdar Hrudik tak ako ti to ide stou modifikovanou tycov riadenia??? ako dopadla skusobna jazda ?,,???
lebo asi by som mal zaujem o ten tvoj patent ledo uz mam aj ja tyc asi tak 5 min pred smrtou
tak somdujem ze co a ako ?????

cvancik17: si dělám srandu každej kdo příjde se solidním nápadem na nějakou modifikaci je výtán ikdyž máš ve znaku něco jinýho stejně to je porát Terrano

Lubooo: je to hotový ale leží to nastole není nějak čas

tak takhle mam ja predelanou spojovacku obr.12

Vypadá to dobře ale ten prázdný prostor pod výstuhou bych malinko vyplnil aby se to nemohlo pohnout.Ale jinak dobrá práce

jo jo ještě to neni tak uplne,ještě ty vyztuhy a maznice a pak to bude uplne, ale stejne si necham od tebe udělat jednu spojovačku na druhy terrano od taty ,na kdy to tak vydiš dalši vyrobu nějak na to nespěcham času dost tata jezdi vice mene jen po ceste ale ta tva vyroba je stopro lepši než original

hele už tady mám dvě tak co nevydět to bude ktomu kdy by se našli ještě dvě tak by to bylo super aby se to vyplatilo

tak dej vedet ja jsem stoprocentni spojovacka uz je v garazi
zdroj:internet