26.09.2010 14:17:33
Nový Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 127 kW (benzínové verze 2.0l + 2.5l) se proti svému předchůdci (viz foto) výrazně zvětšil. Z malého offroadu atakoval hranici největších SUV na trhu a spolu s novými motory výrazně rozčeřil nabídku této kategorie. Během 1500 km, které jsem s ním najezdil jsme strávil 1/3 mimo silnici a i přes tento fakt jsme se nedostali pře 7.7 litrů nafty na 100 Km. Spotřeba tohoto auta tak směle atakuje “zvýšené kombíky” a může být zajímavou alternativou pro všechny, kteří auto potřebují využívat i mimo značené cesty.
reklama
Jízdní vlastnosti
X-Trail je předurčen k cestování a tomu odpovídá komfortní jízda. Pokud zvolíte auto 4x4i spolu s ESP a ABS se opravdu nemusíte obávat smyku ani jiného nemilého překvapení. Kombinace těchto tří faktorů spolu s nezávislými tlumiči zadní nápravy s vícebodovým zavěšením poskytují opravdu skvělé jízdní vlastnosti ve všech situacích. Auto působí velmi stabilně a i při rychlé jízdě v zatáčkách je řízení velmi dynamické a auto se i přes svou výšku nenaklání. Pokud je pro vás automatická převodovka příliš “líná”, můžete využít její manuální řazení a užívat si sportovnější jízdy.
Terenní vlastnosti
Přestože má X-Trail rysy offroadu, je to klasický představitel kategorie SUV. V terénu je limitován svojí světlou výškou (20 cm) a absencí ochrany podvozku. Přesto s ním s určitou opatrností zvládnete i vyloženě offroad pasáže. Doma je X-Trail na polních a zasněžených cestách, k čemuž je bezpochyby určen. Problém pro něj nepředstavuje 40centimetrový brod ani zablácené stoupání (až 30 stupňů). All mode 4x4i vám umožní volit mezi 2WD a Auto - automatickou analýzou terénu. V těžším terénu je možno zapnout redukci s rozložením sil 50/50 na přední a zadní nápravu. Přepínání módů je možno provádět i během jízdy. Pří rozjíždění do prudkého svahu (více než 10 %) vám pomůže USS asistent v opačném případě DDS, který kontroluje klesání v obtížných partiích, tuto funkci jsme ocenili při couvání na rozblácené cestě.
Interiér
Palubní desce chybí ladnost a působí, jako by byla poskládaná z několika různých vozů. Některé díly jako mřížka topení působí v porovnání s jinými poněkud levně. Výtku zaslouží umístění ovládání přídavných světel, ESP a ostřiku světel, které je zastrčeno v levé části pod volantem. Tento nedostatek, ale skvěle vyvažuje dokonalý středový panel s dominantním 7palcovým barevný displejem. Navigace funguje na 100 % a bez problémů nalezla i zapadlé vesničky se třemi domy, spolu s 3D zobrazením silnice a dělením křižovatek ukazuje japonskou digitální preciznost. Interface je naprosto intuitivní a zvládnete ho i bez návodu. Pro větší bezpečnost je možné dávat povely hlasově, dále pak propojit telefon via bluetooth. Jediné co chybí je jack pro iPod.
Velmi nás potěšila automatická zpětná kamera, kterou kromě parkování oceníte především v terénu, kde vám odhalí např. nebezpečný kámen. Svoje zaměření směrem k rodinám nezapře ani indikátorem zapnutí pásů na zadních sedadlech nebo variabilními kapsami na sedadlech. Většina z těchto technických vymožeností je samozřejmě za příplatek, ale již zmíněnou navigaci vřele doporučujeme, protože obsahuje systém RDS-TMC - informace o nehodách se zobrazením objížďky, který budete během několika měsíců moci využít i na českých silnicích.
Z ergonomického hlediska je X-Trail navržen tak aby každý z pěti lidí měl dostatek pohodlí což je mimo jiné docíleno velmi pohodlnými sedačkami a prostorem pro nohy. Všechny důležité funkce naleznete na volantu a při dostupnost ostatních tlačítek je pohodlná.
Úložné prostory
Super luggage - všestranný kufr (603 l) s dvojím dnem, díky kterému můžete například špinavé boty uložit do šuplíku. Pokud spodní zásuvkový díl vyjmete získáte přes 1 m na výšku a spolu s 174 cm dlouhém zavazadlovém prostoru s naprosto rovným dnem (1012 l) se v něm dva lidé střední velikosti velmi pohodlně vyspí. Kufr je proti svému předchůdci opravdu velkorysí a umožní převést velké množství materiálu. K dispozici je celá řada šikovných úložných systémů včetně speciální skříňky na brýle nebo 6 držáků na pití, z nichž mají čtyři možnost regulace teploty.
Panoramatické střešní okno (80cm) umožňuje stát mezi předními a zadními sedadly a sledovat třeba tygry. Spolu se střešním nosičem s integrovanými světly dodává autu expediční look.
Komu je určen
Díky vynikající spotřebě 7.8l/100km je X-Trail výrazným konkurentem zvýšených kombíků, ocení ho všichni, kterým právě kategorie kombi 4x4 neposkytuje dostatek místa a komfortu. Auto bez problému utáhne velký karavan, dva koně nebo loď čímž nabízí velkou variabilitu využití. Nejvhodnější se nám zdál pro delší cestování s větším počtem zavazadel a občasným sjetím mimo značené cesty za objevováním nových dobrodružství. Ceny začínají od 777 900 Kč a končí u námi testované verze na 1 036 500 Kč což nijak nevybočuje z cenové hladiny této kategorie.
Interaktivní obrázky - klikni pro zvětšení
Technické údaje - Nissan X-Trail 2.0 dCi LE
Motor
Zdvihový objem - 1995 ccm
Max. výkon - 127 kW při 3750 ot./min
Max. točivý moment - 360 N.m při 2000 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město - 9,3
Mimo město - 6,3
Kombinace - 7,4
Výkony
Max. rychlost - 200 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod - 10,0 s
Převodovka - šestistupňová/automatická
Rozměry a objemy
Délka - 4630 mm
Šířka - 1785 mm
Výška - 1680 mm
Rozvor - 2630 mm
Objem zavazadelníku - 479/603/1773 l
Provozní hmotnost - 1726 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky - 4/5
Ceny
Základní cena vozu - 755 000 Kč
Cena testovaného vozu - 1 036 500 Kč
zdroj: Internet
reklama
Jízdní vlastnosti
X-Trail je předurčen k cestování a tomu odpovídá komfortní jízda. Pokud zvolíte auto 4x4i spolu s ESP a ABS se opravdu nemusíte obávat smyku ani jiného nemilého překvapení. Kombinace těchto tří faktorů spolu s nezávislými tlumiči zadní nápravy s vícebodovým zavěšením poskytují opravdu skvělé jízdní vlastnosti ve všech situacích. Auto působí velmi stabilně a i při rychlé jízdě v zatáčkách je řízení velmi dynamické a auto se i přes svou výšku nenaklání. Pokud je pro vás automatická převodovka příliš “líná”, můžete využít její manuální řazení a užívat si sportovnější jízdy.
Terenní vlastnosti
Přestože má X-Trail rysy offroadu, je to klasický představitel kategorie SUV. V terénu je limitován svojí světlou výškou (20 cm) a absencí ochrany podvozku. Přesto s ním s určitou opatrností zvládnete i vyloženě offroad pasáže. Doma je X-Trail na polních a zasněžených cestách, k čemuž je bezpochyby určen. Problém pro něj nepředstavuje 40centimetrový brod ani zablácené stoupání (až 30 stupňů). All mode 4x4i vám umožní volit mezi 2WD a Auto - automatickou analýzou terénu. V těžším terénu je možno zapnout redukci s rozložením sil 50/50 na přední a zadní nápravu. Přepínání módů je možno provádět i během jízdy. Pří rozjíždění do prudkého svahu (více než 10 %) vám pomůže USS asistent v opačném případě DDS, který kontroluje klesání v obtížných partiích, tuto funkci jsme ocenili při couvání na rozblácené cestě.
Interiér
Palubní desce chybí ladnost a působí, jako by byla poskládaná z několika různých vozů. Některé díly jako mřížka topení působí v porovnání s jinými poněkud levně. Výtku zaslouží umístění ovládání přídavných světel, ESP a ostřiku světel, které je zastrčeno v levé části pod volantem. Tento nedostatek, ale skvěle vyvažuje dokonalý středový panel s dominantním 7palcovým barevný displejem. Navigace funguje na 100 % a bez problémů nalezla i zapadlé vesničky se třemi domy, spolu s 3D zobrazením silnice a dělením křižovatek ukazuje japonskou digitální preciznost. Interface je naprosto intuitivní a zvládnete ho i bez návodu. Pro větší bezpečnost je možné dávat povely hlasově, dále pak propojit telefon via bluetooth. Jediné co chybí je jack pro iPod.
Velmi nás potěšila automatická zpětná kamera, kterou kromě parkování oceníte především v terénu, kde vám odhalí např. nebezpečný kámen. Svoje zaměření směrem k rodinám nezapře ani indikátorem zapnutí pásů na zadních sedadlech nebo variabilními kapsami na sedadlech. Většina z těchto technických vymožeností je samozřejmě za příplatek, ale již zmíněnou navigaci vřele doporučujeme, protože obsahuje systém RDS-TMC - informace o nehodách se zobrazením objížďky, který budete během několika měsíců moci využít i na českých silnicích.
Z ergonomického hlediska je X-Trail navržen tak aby každý z pěti lidí měl dostatek pohodlí což je mimo jiné docíleno velmi pohodlnými sedačkami a prostorem pro nohy. Všechny důležité funkce naleznete na volantu a při dostupnost ostatních tlačítek je pohodlná.
Úložné prostory
Super luggage - všestranný kufr (603 l) s dvojím dnem, díky kterému můžete například špinavé boty uložit do šuplíku. Pokud spodní zásuvkový díl vyjmete získáte přes 1 m na výšku a spolu s 174 cm dlouhém zavazadlovém prostoru s naprosto rovným dnem (1012 l) se v něm dva lidé střední velikosti velmi pohodlně vyspí. Kufr je proti svému předchůdci opravdu velkorysí a umožní převést velké množství materiálu. K dispozici je celá řada šikovných úložných systémů včetně speciální skříňky na brýle nebo 6 držáků na pití, z nichž mají čtyři možnost regulace teploty.
Panoramatické střešní okno (80cm) umožňuje stát mezi předními a zadními sedadly a sledovat třeba tygry. Spolu se střešním nosičem s integrovanými světly dodává autu expediční look.
Komu je určen
Díky vynikající spotřebě 7.8l/100km je X-Trail výrazným konkurentem zvýšených kombíků, ocení ho všichni, kterým právě kategorie kombi 4x4 neposkytuje dostatek místa a komfortu. Auto bez problému utáhne velký karavan, dva koně nebo loď čímž nabízí velkou variabilitu využití. Nejvhodnější se nám zdál pro delší cestování s větším počtem zavazadel a občasným sjetím mimo značené cesty za objevováním nových dobrodružství. Ceny začínají od 777 900 Kč a končí u námi testované verze na 1 036 500 Kč což nijak nevybočuje z cenové hladiny této kategorie.
Interaktivní obrázky - klikni pro zvětšení
Technické údaje - Nissan X-Trail 2.0 dCi LE
Motor
Zdvihový objem - 1995 ccm
Max. výkon - 127 kW při 3750 ot./min
Max. točivý moment - 360 N.m při 2000 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město - 9,3
Mimo město - 6,3
Kombinace - 7,4
Výkony
Max. rychlost - 200 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod - 10,0 s
Převodovka - šestistupňová/automatická
Rozměry a objemy
Délka - 4630 mm
Šířka - 1785 mm
Výška - 1680 mm
Rozvor - 2630 mm
Objem zavazadelníku - 479/603/1773 l
Provozní hmotnost - 1726 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky - 4/5
Ceny
Základní cena vozu - 755 000 Kč
Cena testovaného vozu - 1 036 500 Kč
zdroj: Internet