meziplyn na co ?
1/ se pouziva u nesinchronizovaných prevodovek (jinak to tam skoro ani nejde) urco to znaji starsi ridici co zazili stary Pragy V3S,LIAZY a TATRY. radi se spusobem:
SMEREM HORE - spojka,preradit do neutralu,pustit spojku,seslapnout spojku a zaradit vyssi kvalt,tady je meziplyn uplne zbytecny. (ale ne u zavodnich a vysokootackovych motoru,vysvetlim v bode 2)
SMEREM DOLE - spojka,vyradit do neutralu,pustit spojku,slapnout kratce na plyn (na kolik to musi prijit kazdy sam),slapnout na spojku,zaradit nizsi kvalt. Hotovo, ono to vypada slozity ale neni.
2/jak sem spomenul vise, druhy spusob se pouziva u zavodnich a vysokootackovych motorech,v tomto pripade se nevyslapuje spojka na 2x ale meziplyn se pridava pri razeni smerem hore i smerem dole, je to kvuli 3 vecem, minimalne strate otacek motoru a co nejmensimu prokluzu spojky, a taky je dulezita co nejmensi turbodira.
TAK PROTO
3/ jeste se meziplyn pouziva jen tak s frajeriny ,na lovu hezkych kocek,na tuning srazech,v noci s ladenym vyfukem na otravovani sousedu a podobne.