Celkem:
členů4368
aut785
témat1367
příspěvků19557

Nejbližší sraz
Členové on-line (0)
Chat OnLine: 0 členů
nissan-club.cz / Diskuze / Terrano / Často kladené dotazy / Škola jízdy v terénu.

 

Nejste přihlášen. Přihlašte se prosím vpravo nahoře, nebo se zaregistrujte.

Zpět

Škola jízdy v terénu.
COWBOY
Příspěvků: 37



14.11.2010 17:23:06
Zdravím Vás nadšence 4x4. Toto téma jsem sem vložil hlavně pro nás začátečníky kteří si pořídili offroady a stáváme se samouky jak s nimi jezdit v terénu. A tak by se zde mohli dát rady a postřehy jak jezdit v terénu kdy a jak co zařadit. Věřím že je mezi námi hodně odborníků kteří se o své zkušenosti rádi podělí smajl 7


COWBOY
Příspěvků: 37



21.11.2010 18:52:40
Zdravím všechny, chci se zeptat jak se naučit jezdit v terénu jak se co má řadit jaká je jízda na blátě ve sněhu či písku.....


tom
Příspěvků: 2523



21.11.2010 18:55:44
Stačí jeden den s Hrudíkem,Jožkou,Turbikem a dalšími a až ze sebe a z Terrána oloupeš bláto,budeš to všechno umět.... smajl 1 smajl 1 smajl 1


Neaktivní člen




21.11.2010 21:12:15
tak ja dam aj ked je to len u teran, snad s tim hrudajs potom pohne.
myslim ze presne popisat co kde a ako uplne presne sa neda, pretoze kazde terenne vozidlo ma svoje specifika, a to same sa tyka aj terenu a povrchu na ktorom sa jazdi.
tak ja dam len zopar malych rad a potom ostatny prosim pridavajte.

1/ dôlezite upozornenie na zaciatok,fyzikalne zakony sa nedaju ojeb....., preto treba vzdy zohladnit vahu vozidla,typ pneumatik,rozmery.
2/ cim viac uprav na vozidle tym väčšia šanca ze sa s tymto vozidlom dostaneš dalej do nepristupneho terenu ako ostatny,ale treba zohladnit že potom je aj dlchšia cesta pešo do nejakej civilizacie po traktor.
3/ dolezity je aj technicky stav vozidla, hlavne brzdy a parkovacia brzda,vzhladom na to ze sa jazdi väčšinou v prirode ja osobne nemam rad kvapkajuci olej a nebodaj naftu.
4/ je potrebne sa dôkladne zoznamit s obsluhou vozidla, to znamena zapinanim pohonu 4x4, zapnutim volnobeziek ,uzavierok,navijaku,ABS a pod. ,proste vediet co to auto ma kedy to pouzit a vediet to pouzit.
5/ z vlastnej skusenosti doporucujem jazdit v terene zo zapnutym bezpecnostnym pasom.

toť na začiatok , dalej neskor pridam nejake špecifika jazdy v terene,ale to az nabuduce.


Neaktivní člen




21.11.2010 23:09:51
Přesně tak jak píše Jozef a tady je mých pár postřehů

1.Než vyrázím do terénu:
Zjistím si kam jedu a jak náročný to je terén.
Podle toho se rozhoduji jaké zvolím obutí jsou místa kde se
nechá jezdit na pneu AT a HT a dokonce i zimákách ale potom sou
místa kam zajedete jenom na MT a potom už jenom extrem MT

Co si sebou vezmu.
Každý kdo si jede zajezdit mimo silnice by měl mít na paměti
že může taky zapadnout nebo uvíznout proto by mněl mít u sebe
ve voze
dostatečně dimenzované lano nebo takzvanou kurtu o dostatečné
tonáži a hlavně mobil!! aby popřípadě nemusel jít pěšky pro
pomoc smajl 1

V každém případě je lepší když si chci zajezdit domluvit se s kamarádem a jít jezdit minimálně ve dvou právě pro ten popisovaný případ zapadnutí nebo uvíznutí .

Další věcí je výběr lokality
jsou lokality kde se nechá jezdit takzvaně oficiálně to znamená že za určitý poplatek je k dispozici areál v kterém jsou vytvořeny umělé nebo přírodní překážky které můžete zdolávat bez jakéhokoli postihu
majitele pozemku.
A jsou soukromé lokality kde si člověk může pojezdit v přesně vytýčených tratích.
Další věcí jsou lesní cesty které lákají ale tam se už člověk vystavuje riziku postihu od správce nebo majitele.

Samotná jízda v terénu
Podle náročnosti terénu a hlavně zkušeností se rozhodněte jaký zvolíte režim jízdy jestli režim 2H-nebo 4H.
Stoupání
Na stoupání a klesání bych doporučil 4H pokud je stoupání ostřejší
zvolil bych režim 4L to znamená redukovaná 4x4
Pokud možno zvolit takový rychlostní stupeň aby jsme nebyly nuceni během stoupání podřazovat protože dojde ke ztrátě otáček a muže to dojít až k tomu že budete nuceni scouvat dolu a také se muže stát že nebudete couvat ale sáňkovat a to se potom špatně koriguje směr. Takže já bych volil 1.st. která má v režimu 4L dostatečnou sílu aby nás vytáhla na vrchol aniž bychom museli podřazovat.
To sem popisoval krátké stoupání.V případě že by se jednalo o dlouhé neboli táhlé stoupání měli bychom mít dostatečný rozjezd na nabrání rychlosti, ale zase záleží na tom jak dlouhé a prudké je stoupání a zdali v cestě nejsou nějaké překážky jako kameny větve kterým se musíme vyhýbat potom bych raději zvolil pomalejší styl.
Tady přikládám video kde si myslím že to pán malinko přestřelil s rychlostí a proto si na horizontu skočil a to je špatné protože nevíte co je za překážku za horizontem je to prostřední vozidlo první a poslední zdolaly stoupání v klidu a neskočili si
http://www.youtube.com/watch?v=NadXr2rCUHY&feature=player_embedded
Klesání nebo sjezdy
Opět záleží na typu povrchu který sjíždíme
Trávasmajl 4ři sjezdech travnatých kopečku bych byl obezřetný může se stát že se auto smekne a tím se zalepí vzorek pneu trávou a už se nestihne vyčisti aby měl schopnost opět zabrat a už se vezete v takových situacích bych se snažil auto opatrně přibržďovat a nechat zařazenou rychlost a hlavně nemačkat spojku protože auto dostane větší rychlost a tím se stane neovladatelné. Směřovat vozidlo do míst kde to napáchá nejmenší škody jak na lidech tak na autě. Opravdu veliký pozor si dávejte na mokré trávě, a rozbahněných povrchách.

Hlavní zásadou je že i v terénu musíme používat mozek a hlavně se musíme ohleduplně chovat k přírodě a to že budeme využívat pouze cesty a nebudeme zajíždět mezi mladé stromky jako to dokážou motorkáři a čtyřkolkáři díky kterým jsme byti mi.

Do terénu s(NÁMOŘNICKOU ROZVAHOU)

smajl 7




COWBOY
Příspěvků: 37



02.12.2010 09:53:14
Zdravím Všechny přátelé 4x4. Tak tu máme ,,krásnou" sněhovou nadílku.
Jak jste si poradili s touto nadílkou? Jak by člověk měl jezdit? Z mých zkušeností stačí připojit přední náhon 4H a to jsem se včera řítil z letiště přes Prahu a zpět a zvládl jsem to za půl hodiny sice na majáky a s Ford Rangerem ale bez větších potíží smajl 26
A jaké jsou Vaše názory a rady?


Hrudik
Příspěvků: 1641

Tak to sem já

02.12.2010 19:26:30
smajl 44 dost dobrý smajl 1
Moje zkušenost je taková jelikož mám krátkou T2 tak musím být hodně opatrný má tendency mě předjíždět zadek jelikož je to lehký takže opatrně na kraťase se zadním náhonem


Neaktivní člen




04.12.2010 08:31:15
smajl 7 Pokud to pořádně nešmééká tak to stojí za prd smajl 3
Jinak mi mistři bratříí já + hrudík to už máme za sebou viz foto smajl 1 smajl 1 smajl 1 smajl 1


tom
Příspěvků: 2523



04.12.2010 08:35:27
Vyhrabal jsi se sám,nebo musel přijet vyprošťovák z JZD. smajl 1


jozef1974
Příspěvků: 1536



04.12.2010 08:58:34
jazda v zime je specificka, pocas jednej cesty mozete zazit viacej povrchov na ceste (lad, sneh, asfalt suchy,aj mokry) v podstate s náhonom na 4 kola je to vzdy lepsie, ale nie vzdy jednoduchsie, 4kolka drzi v zatackach viac, ale ked sa utrchne narovnava sa tachšie ako 2kolka v podstate narovnat 4kolku na klzkom povrchu (lad,sneh,sotolina,blato) ide celkom dobre ak mate okolo seba dost miesta tak aj efektne pre laicke oko divaka,a vyplestene oci okoloiducich chodcov, horsie sa to robi na suchom pevnom povrchu,kde uz chyba dostatocny výkon motora. kratsie vozidla maju väčšiu tendenciu smyku ako dlchsie ale na druhej strane sa lachsie zo smyku dostanu von.
ps: jazdite tak aby ste taketo maturity nikdy nepotrebovali



Horal
Příspěvků: 558

v akci

04.12.2010 12:29:36
Turbík:

oh jak krásně sis tam ustlal jako do peřinky smajl 10,mě se tam bohužel ještě připletlo kovový vysoký svodidlo (zesílený na náklaďáky) smajl 43 smajl 5

Jinak doufám,že Terranosauruss nemá žádnou újmu na kráse smajl 44 smajl 44


COWBOY
Příspěvků: 37



04.12.2010 16:43:51
Opravdu krásné přistání, bylo něco zákeřného pod sněhem nebo jsi to zvládl bez újmy?


COWBOY
Příspěvků: 37



04.12.2010 16:46:33
A má někdo zkušenosti se sněhovýma řetězama?


Hrudik
Příspěvků: 1641

Tak to sem já

04.12.2010 20:56:42
smajl 3 Já sem se z toho teda sám nevyškrábal musel opravdu přijt jezeďák smajl 21
A jízda na sněhových řetězech ulně super to nemůsíte jet ani na 4x4 a chová se to potom jako normální osobáček s řetězy když dáš i předek tak je to potom tank smajl 1


tom
Příspěvků: 2523



04.12.2010 21:45:44
Musím jen říci,že vloňi jsem kupoval v půlce zimy řetězy na služební auto,a nebylo na můj rozměr nic jiného,než na čtyřkolku. A prodavač mi říkal- Pane,pokud to máte na Of-rouda,tak se vyhrabete všude.... smajl 1 Nevím,ale vypadal dost přesvědčivě. Takže čtyři řetězy v sadě existují... A možná i fungují. smajl 44


Zpět

-
Sponzoři klubu

Autokšeft Kernite Nissan Color Car Emado školní potřeby Stylemax reklamní agentura eLoading - webové stránky, e-shopy, profesionální e-systémy Motoron - výroba věcí pro auta Řeznictví Praha - Hudera a syn Vitráže - Sklenářství Vlašim Exkluzivní kosmetika

Děkujeme