Přesně tak jak píše Jozef a tady je mých pár postřehů
1.Než vyrázím do terénu:
Zjistím si kam jedu a jak náročný to je terén.
Podle toho se rozhoduji jaké zvolím obutí jsou místa kde se
nechá jezdit na pneu AT a HT a dokonce i zimákách ale potom sou
místa kam zajedete jenom na MT a potom už jenom extrem MT
Co si sebou vezmu.
Každý kdo si jede zajezdit mimo silnice by měl mít na paměti
že může taky zapadnout nebo uvíznout proto by mněl mít u sebe
ve voze
dostatečně dimenzované lano nebo takzvanou kurtu o dostatečné
tonáži a hlavně mobil!! aby popřípadě nemusel jít pěšky pro
pomoc
V každém případě je lepší když si chci zajezdit domluvit se s kamarádem a jít jezdit minimálně ve dvou právě pro ten popisovaný případ zapadnutí nebo uvíznutí .
Další věcí je výběr lokality
jsou lokality kde se nechá jezdit takzvaně oficiálně to znamená že za určitý poplatek je k dispozici areál v kterém jsou vytvořeny umělé nebo přírodní překážky které můžete zdolávat bez jakéhokoli postihu
majitele pozemku.
A jsou soukromé lokality kde si člověk může pojezdit v přesně vytýčených tratích.
Další věcí jsou lesní cesty které lákají ale tam se už člověk vystavuje riziku postihu od správce nebo majitele.
Samotná jízda v terénu
Podle náročnosti terénu a hlavně zkušeností se rozhodněte jaký zvolíte režim jízdy jestli režim 2H-nebo 4H.
Stoupání
Na stoupání a klesání bych doporučil 4H pokud je stoupání ostřejší
zvolil bych režim 4L to znamená redukovaná 4x4
Pokud možno zvolit takový rychlostní stupeň aby jsme nebyly nuceni během stoupání podřazovat protože dojde ke ztrátě otáček a muže to dojít až k tomu že budete nuceni scouvat dolu a také se muže stát že nebudete couvat ale sáňkovat a to se potom špatně koriguje směr. Takže já bych volil 1.st. která má v režimu 4L dostatečnou sílu aby nás vytáhla na vrchol aniž bychom museli podřazovat.
To sem popisoval krátké stoupání.V případě že by se jednalo o dlouhé neboli táhlé stoupání měli bychom mít dostatečný rozjezd na nabrání rychlosti, ale zase záleží na tom jak dlouhé a prudké je stoupání a zdali v cestě nejsou nějaké překážky jako kameny větve kterým se musíme vyhýbat potom bych raději zvolil pomalejší styl.
Tady přikládám video kde si myslím že to pán malinko přestřelil s rychlostí a proto si na horizontu skočil a to je špatné protože nevíte co je za překážku za horizontem je to prostřední vozidlo první a poslední zdolaly stoupání v klidu a neskočili si
http://www.youtube.com/watch?v=NadXr2rCUHY&feature=player_embedded
Klesání nebo sjezdy
Opět záleží na typu povrchu který sjíždíme
Tráva
ři sjezdech travnatých kopečku bych byl obezřetný může se stát že se auto smekne a tím se zalepí vzorek pneu trávou a už se nestihne vyčisti aby měl schopnost opět zabrat a už se vezete v takových situacích bych se snažil auto opatrně přibržďovat a nechat zařazenou rychlost a hlavně nemačkat spojku protože auto dostane větší rychlost a tím se stane neovladatelné. Směřovat vozidlo do míst kde to napáchá nejmenší škody jak na lidech tak na autě. Opravdu veliký pozor si dávejte na mokré trávě, a rozbahněných povrchách.
Hlavní zásadou je že i v terénu musíme používat mozek a hlavně se musíme ohleduplně chovat k přírodě a to že budeme využívat pouze cesty a nebudeme zajíždět mezi mladé stromky jako to dokážou motorkáři a čtyřkolkáři díky kterým jsme byti mi.
Do terénu s(NÁMOŘNICKOU ROZVAHOU)